سایت تخصصی راهدار

نقشه برداری | راهسازی | راهداری | ترافیک | عمران | معماری

سایت تخصصی راهدار

نقشه برداری | راهسازی | راهداری | ترافیک | عمران | معماری

سایت تخصصی راهدار

______________
همیشه دوست داشته ام برای مردم مفید باشم ،‌ یاد بگیرم و دانسته هایم را بنویسم ، خوشحال می شوم وقتی نوشته هایم اندک مشکلی از کار دوستان را چاره می کند ، و در خدمت خلق بودن را افتخار می دانم که هنوز با آن فاصله دارم
[ Rah Pardaz ] مجید یوسفی مقدم
______________
◄ اولین و تنها سایت تخصصی راهداری و راهسازی ►

[ کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد ]

کانال ما در تلگرام

" کانال ما در تلگرام کلیک کنید "  (Trimble) This Picture is for ImanX

شرکتهای ژئوماتیک

" تریمبل "  (Trimble) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" سوکیا "  (SOKKIA) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" پنتاکس "  (pantex) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" لایکا "  (leica) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" نیکون "  (Nikon) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" تاپکون "  (topcon) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" ژئو مکس "  (geomax) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

شرکت های تولید کننده ماشین آلات عمرانی

" گروه ویرتگن "  (wirtgen) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" ویرتگن "  (wirtgen) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" voegele "  (voegele) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" هام "  (hamm) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" کلی من "  (kleemann) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

آخرین نظرات
  • ۲۰ خرداد ۹۶، ۰۸:۲۹ - ♪بانو هانیـ♪
    :)))

آسفالت سرد

يكشنبه, ۳ فروردين ۱۳۹۳، ۱۱:۴۸ ق.ظ

 


                                                                                     Cold Asphalt 


                  آسفالت سرد                    

 

 با سلامی دیگر ..... 

بیشترین کاربرد آسفالت سرد در راهدارخانه جهت لکه گیری هستش به دلیل اینکه امکان تهیه و انبار کردن آسفالت سرد در راهدارخانه وجود داره مسئولین سعی دارن در خود راهدارخانه اقدام به تهیه آسفالت سرد بکنن در جهت تهیه آسفالت سرد معمولا به شکل زیر عمل می نمایند .

  •  حمل مصالح 06 و دپو آن در محوطه به میزان 380 تا 400 تن 
  • ایجاد یک آخوره توسط لودر و بلدوزر
  •  اضافه نمودن قیر یکی از انواع قیر محلول جهت تهیه آسفالت سرد برابر جدول 18-2 ،‌  که معمولا 250 MC به مقدار حدودا 20تا23تن تن (همیشه سعی بر این بوده قبل از  اینکه تریلی قیر به محل راهدارخانه مورد نظر انتقال پیدا کنه مصالح و آخوره مورد نظر آماده باشد تا با ورود تانکر قیر مستقیما به داخل آخوره تخلیه گردد و از تخلیه آن به مخزن قیر و دوباره کاری جلوگیری شود.)
  • مخلوط کردن مصالح و قیر به کمک لودر و بلدوزر
  • هر آخوره آسفالت سرد 4 مرتبه بایستی توسط بلدوزر ورز بخورد و تکه و گلوله های آسفالتی در محصول تولیدی وجود نداشته باشد.
_____________________________________________
هر بیل لودر حدود 1.5 متر مکعب مصالح می گیرد.[ با توجه به نوع لودر حجم جام آنها متفاوت می باشد ]
جهت تهیه آخوره آسفالت سرد 22 کامیون ده چرخ 06 نیاز است . [ جهت یک آخوره 400 تنی]
هر آخوره با شرایط بالا حدود 20تا23تن قیر نیاز دارد 
نکته : توضیحات داده شده جهت تهیه آسفالت سرد پیشنهاد میگردد با توجه نوع مصالح و مدت زمان مصرف محصول از طریق آزمایشگاه نسبت به تهیه طرح آسفالت سرد و معرفی نوع قیر مصرفی اقدام کنید.......... موارد که بنده عرض کردم تجربه در کارگاه با مصالح آن منطقه بوده و میزان قیر مصرفی با مصالح دیگر  احتمال نوسان وجود دارد .
برای کسب اطلاعات بیشتر به نشریات :101 ،‌ 234  ،‌ 280 مراجعه شود.


 آسفالت سرد :

آسفالت سرد از اختلاط سنگدانه‌ها با قیرهای محلول، قیرآبه‌ها و یا قطران در دمای محیط تهیه و در همین دما پخش و متراکم می‌شود. سنگدانه‌ها در زمان اختلاط با قیرآبه می‌تواند مرطوب باشد ولی برای قیرهای محلول، رطوبت مصالح باید در دمای محیط و یا تحت اثر حرارت خشک شود. مخلوطهای آسفالت سرد که با قیرهای محلول غلیظ مانند 3000 -MC  و یا 3000 -SC تهیه می‌شود عملاً مانند آسفالت گرم باید در حرارت 95 درجه سانتیگراد یا بیشتر با قیر مخلوط شده و در محدوده همین دما، پخش و متراکم شود.

آسفالت سرد را می‌توان در مسافتهای زیاد حمل و سپس پخش کرد و یا آن را در کارگاه انبار نمود و بعداً مورد استفاده قرار داد.

انتخاب قیر مورد استفاده در آسفالت سرد 

نوع قیرهای مصرفی در آسفالت سرد با توجه به روش اختلاط سنگ و قیر و در واقع نوع آسفالت سرد (کارخانه‌ای یا مخلوط در محل)، دانه‌بندی مصالح، شرایط منطقه، عمر طراحی و مدت زمان انبارداری قبل از مصرف (فوری، کوتاه‌مدت یا میان‌مدت)، انتخاب می‌شود.

جدول 18-2 با توجه به عوامل ذکر شده به عنوان راهنما، برای انتخاب قیرهای محلول و قیرآبه‌ها می‌تواند به کار گرفته شود. در انتخاب قیر علاوه بر جدول راهنما، به موردهای زیر توجه خاص مبذول می‌شود:

 

دریافت تصویر به اندازه واقعی

[ هر گونه کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد ]


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">