سایت تخصصی راهدار

نقشه برداری | راهسازی | راهداری | ترافیک | عمران | معماری

سایت تخصصی راهدار

نقشه برداری | راهسازی | راهداری | ترافیک | عمران | معماری

سایت تخصصی راهدار

______________
همیشه دوست داشته ام برای مردم مفید باشم ،‌ یاد بگیرم و دانسته هایم را بنویسم ، خوشحال می شوم وقتی نوشته هایم اندک مشکلی از کار دوستان را چاره می کند ، و در خدمت خلق بودن را افتخار می دانم که هنوز با آن فاصله دارم
[ Rah Pardaz ] مجید یوسفی مقدم
______________
◄ اولین و تنها سایت تخصصی راهداری و راهسازی ►

[ کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد ]

کانال ما در تلگرام

" کانال ما در تلگرام کلیک کنید "  (Trimble) This Picture is for ImanX

شرکتهای ژئوماتیک

" تریمبل "  (Trimble) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" سوکیا "  (SOKKIA) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" پنتاکس "  (pantex) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" لایکا "  (leica) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" نیکون "  (Nikon) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" تاپکون "  (topcon) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" ژئو مکس "  (geomax) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

شرکت های تولید کننده ماشین آلات عمرانی

" گروه ویرتگن "  (wirtgen) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" ویرتگن "  (wirtgen) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" voegele "  (voegele) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" هام "  (hamm) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" کلی من "  (kleemann) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

آخرین نظرات
  • ۲۰ دی ۹۵، ۱۰:۰۷ - بابک
    تشکر

اجرای درزگیری ،‌ ماسه آسفالت رگلاژی و روکش آسفالت در مرمت رویه راهها                                      




درود بر دوستان و همکاران گرامی 

یکی از روشهای مرمت و ترمیم رویه راههای تخریب شده  و اجرای روکش رو بنده به این شکل ارزیابی میکنم .

- درزگیری و لکه گیری مسیر :  ترکهای مسیر رو قبل از اجرای لایه رگلاژی آسفالت بایستی با قیر امولسیون و جت دستی پر نمود و ماسه 06 را روی آن به کمک نیروی انسانی پخش نمود و درزهای موجود را پر کرد. 

- اجرای تک کت : با قیر امولسیون جهت ایجاد چسبانندگی بین دو سطح 

- اجرای ماسه آسفالت رگلاژی : اجرای یک لایه ماسه آسفالت که با گریدر پخش میشه و جهت رگلاژی نمودن و پروفیله نمودن مسیر قبل از روکش است که این لایه رو تاکید دارم که حتما قبل از اجرای روکش با گریدر اجرا بشه زیرا ضمن پروفیله شدن مسیر و اصلاح شیبهای عرضی رویه تخریب شده ،‌ با پخش این رویه و کوبیدن آن درزها و ترکها پر شده و پس از روکش بالا آمدن همین ترک ها به سطح رویه راه را به حداقل می رساند و در نتیجه عمر روکش ما بیشتر خواهد شد.  

-اجرای تک کت : برا قیر امولسیون جهت ایجاد چسبانندگی بین دو سطح  و نکته حائژ اهمیت اجرای تک کت به میزان مناسب است تا نه در پایان شاهد قیر زدگی مسیر باشیم و نه لوله شدن آسفالت روکش شده شود . 

- روکش آسفالت : اجرای عملیات روکش آسفالت با ضخامت 3 الی 4 سانتیمتر با دستگاه فینیشر 

تعاریف  :

تعریف تک کت: 

پخش یک لایه بسیار نازک امولسیون قیر روی سطح آسفالتی یا بتنی به منظور آغشته نمودن سطوح مزبور و چسبندگی با قشر آسفالتی که متعاقباً روی آن پخش می شود اندود سطحی و یا تک کت نامیده می شوند.

لازم به ذکر است میزان قیر مصرفی در سطح رویه خراب راه با توجه به شدت خرابی رویه متفاوت است و از 250 گرم تا 1000گرم قیردر متر مربع با توجه به شدت خرابی پخش می گردد. 

ماسه آسفالت:

ماسه آسفالت از اختلاط ماسه شکسته و یا ماسه طبیعی شسته و یا مخلوطی ا ز این دو با قیر تهیه می گردد. ماسه آسفالت را می توان در قشرهای به ضخامت حداقل 15 میلیمتر و بیشتر پخش و اجرا کرد. از ماسه آسفالت به عنوان قشر تسطیح آسفالت های قدیمی (قبل از روکش ) نیز استفاده می شود.

 

نویسنده  : مجید یوسفی مقدم  - 17 اردیبهشت ماه 1395 ساعت 23

 [ تهیه مطالب فوق متعلق به وبلاگ تخصصی راهدار می باشد]

 [ و هر گونه کپی برداری  ، انتشار  و لینک فقط با ذکر منبع مجاز می باشد ]

نظرات  (۱)

متشکرم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">