سایت تخصصی راهدار

نقشه برداری | راهسازی | راهداری | ترافیک | عمران | معماری

سایت تخصصی راهدار

نقشه برداری | راهسازی | راهداری | ترافیک | عمران | معماری

سایت تخصصی راهدار

______________
همیشه دوست داشته ام برای مردم مفید باشم ،‌ یاد بگیرم و دانسته هایم را بنویسم ، خوشحال می شوم وقتی نوشته هایم اندک مشکلی از کار دوستان را چاره می کند ، و در خدمت خلق بودن را افتخار می دانم که هنوز با آن فاصله دارم
[ Rah Pardaz ] مجید یوسفی مقدم
______________
◄ اولین و تنها سایت تخصصی راهداری و راهسازی ►

[ کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد ]

کانال ما در تلگرام

" کانال ما در تلگرام کلیک کنید "  (Trimble) This Picture is for ImanX

شرکتهای ژئوماتیک

" تریمبل "  (Trimble) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" سوکیا "  (SOKKIA) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" پنتاکس "  (pantex) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" لایکا "  (leica) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" نیکون "  (Nikon) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" تاپکون "  (topcon) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" ژئو مکس "  (geomax) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

شرکت های تولید کننده ماشین آلات عمرانی

" گروه ویرتگن "  (wirtgen) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" ویرتگن "  (wirtgen) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" voegele "  (voegele) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" هام "  (hamm) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" کلی من "  (kleemann) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

آخرین نظرات
  • ۱۵ شهریور ۹۶، ۱۴:۱۴ - احمد
    عالی


فواصل تقاطعها و دوربرگردان ها Uturn                                      


باید فاصله تقاطعها از یکدیگر به اندازهای باشد که فضای عملکردی تقاطعهای مجاور همپوشانی نداشته باشند.

در صورت همپوشانی اجباری تقاطعها (بدلیل عدم امکان تغییر مکان تقاطعها)بهتر است خطهای تغییرسرعت آنها بههم متصل یا خط تغییر سرعت مشترک (در صورت عدم وجود خط تغییر سرعت) برای دو تقاطع مجاور طرح شود.


حداقل فاصله تقاطعها در بزرگراهها، 2کیلومتر

راههای اصلی جداشده، 1/6کیلومتر

در راههای اصلی درجه یک، یک کیلومتر

در راههای اصلی درجه دو 800 متر

 راههای فرعی درجه یک و دو 600متر

 راه فرعی درجه سه 400 متر توصیه میشود.

حداقلفاصله تقاطع سه راهی با دوربرگردان در بزرگراهها و راههای جداشده، یک کیلومتر توصیه میشود.

در راههای میانگذر در صورت نزدیک بودن تقاطعها، بهتر است از راههای جانبی (یک طرفه یا دو طرفه) استفاده شود

 

بررسی و تحلیل طرح شماتیک یک چهار راه :

و از دیگر مشکلات این چهار راه می توان به گره های ترافیکی در محل دور برگردانها اشاره کرد . 

منبع : نشریه 415 طرح هندسی راهها 

تهیه کننده : مجید یوسفی مقدم  - 2 خرداد ماه 1395 ساعت 14

 [ تهیه مطالب فوق متعلق به وبلاگ تخصصی راهدار می باشد]

 [ و هر گونه کپی برداری  ، انتشار  و لینک فقط با ذکر منبع مجاز می باشد ]



نظرات  (۱)

  • سیّد محمّد جعاوله
  • خوب بود
    ممنون
    عیدتون مبارک

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">