سایت تخصصی راهدار

نقشه برداری | راهسازی | راهداری | ترافیک | عمران | معماری

سایت تخصصی راهدار

نقشه برداری | راهسازی | راهداری | ترافیک | عمران | معماری

سایت تخصصی راهدار

______________
همیشه دوست داشته ام برای مردم مفید باشم ،‌ یاد بگیرم و دانسته هایم را بنویسم ، خوشحال می شوم وقتی نوشته هایم اندک مشکلی از کار دوستان را چاره می کند ، و در خدمت خلق بودن را افتخار می دانم که هنوز با آن فاصله دارم
[ Rah Pardaz ] مجید یوسفی مقدم
______________
◄ اولین و تنها سایت تخصصی راهداری و راهسازی ►

[ کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد ]

کانال ما در تلگرام

" کانال ما در تلگرام کلیک کنید "  (Trimble) This Picture is for ImanX

شرکتهای ژئوماتیک

" تریمبل "  (Trimble) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" سوکیا "  (SOKKIA) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" پنتاکس "  (pantex) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" لایکا "  (leica) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" نیکون "  (Nikon) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" تاپکون "  (topcon) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" ژئو مکس "  (geomax) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

شرکت های تولید کننده ماشین آلات عمرانی

" گروه ویرتگن "  (wirtgen) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" ویرتگن "  (wirtgen) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" voegele "  (voegele) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" هام "  (hamm) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" کلی من "  (kleemann) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

آخرین نظرات
  • ۲۰ دی ۹۵، ۱۰:۰۷ - بابک
    تشکر


میزان قیر جهت تک کت و پریمکت کردن سطح راه                            


برای انتخاب قیرهای مصرفی در اندود نفوذی شرایط زیر رعایت میشود:


الف - در شرایط هوای سرد، قیرهای با کند روانی کم مانند - MC 70- ،MC 30و یا - RC 70مناسب است.
ب- در شرایط هوای معتدل و گرم هریک از قیرهای -
MC 70- ،MC 30و MC -250مناسب است.
پ در - صورتیکه بافت سطح شنی راه متراکم، پیوسته و ریزدانه باشد بهتر است از قیرهای با کند روانی کم مانند: -
MC 70- ،MC 30
و یا -
RC 70و درصورتیکه بافت سطح شنی راه، درشتدانه و باز باشد، علاوه بر قیرهای فوق، میتوان از قیرهای با کند روانی بیشتر
مانند
MC -250استفاده کرد.
ت- در موردهایی که برای گیرش و عمل آمدن و جذب قیر به سطح شنی راه فرصت کافی (بیش از 24ساعت) وجود داشته باشد
استفاده از قیرهای با کند روانی بیشتر از قیر
MC -250مناسب نیست.
ث- چنانچه به هر دلیل، اندود نفوذی بعد از 48ساعت جذب سطح راه نشود، تا موقعی که قیر در بافت سطحی راه نفوذ کند، فرصت
داده میشود. درصورت لزوم میتوان با پخش ماسه تمیز روی اندود نفوذی، قیر اضافی را جذب کرد ما . سه مصرفی باید ریزتر از 5
میلیمتر بوده و درصد عبور کرده از الک 200آن از 5درصد تجاوز نکند.
-ج استفاده از قیرآبه ها، منحصراً محدود به سطوح قابل نفوذ مانند اساس ماکادامی و مصالح شنی با دانهبندی باز میباشد

تهیه و تنظیم : مجید یوسفی مقدم  - 4 تیر ماه 1395 ساعت 20

 [ تهیه مطلب فوق متعلق به سایت تخصصی راهدار می باشد]

 [ و هر گونه کپی برداری  ، انتشار  و لینک فقط با ذکر منبع مجاز می باشد ]




نظرات  (۶)

  • سیّد محمّد جعاوله
  • ممنونم
    خوببببببببببببببببببه
  • خانــــAliـــوم ^_^
  • ممنون
    با تشکر از مطالب قرار گرفته در سایت راهدار

    خواهشمند است در خصوص انواع آسفالت های حفاظتی منجمله میاکروسرفیسینگ و آسفالت های بتنی توضیح دهید
  • عزیز رضاخانی
  • باسلام:
    جناب مهندس ممنون از مطالب مفیدتون
    سلام خدمت مهندس مجید یوسفی مقدم برادر بزرگوار

    1 سوال : راه فرعی درجه 1 با طول مسیر 7880 متر با دو لایه آسفالت بیندر 6 و توپکا 5 چند تن قیر میخواد 
    ممنون میشم مهندس برام تشریح کنید 
    با تشکر از مطالب ارزش مندتون 
    پاسخ:
    درود بر شما .

    راه فرعی درجه یک با عرض 6.5 متر  روسازی آسفالتی تعریف شده است . 

    حال با طولی برابر با 7880 متر مساحت آن برابر میشود با 51,220متر مربع 

    که اگر ضخامت هر لایه را 6 سانت در نظر بگیریم ...... حدود 12 سانت ضخامت آسفالت داریم . (لازم به ذکر است در فهرست بهاء‌ متر مربع بر سانتیمتر محاسبه میشود )‌

    51220*0.12 سانت برابر است با 6,146.4متر مکعب که اگر وزن مخصوص آسفالت ما 2.3تن باشد 14,136.72تن آسفالت نیاز دارد . 

    حالا برای به دست آوردن میزان قیر مصرفی  می توان برای هر تن آسفالت 45 تا 50 کیلوگرم قیر محاسبه کرد  ما در اینجا 50 کیلوگرم را مد نظر قرار میدهیم . پس حالا داریم  14,136.72تن آسفالت * 0.05 پنجاه کیلوگرم قیر در هر تن  برابر است با 707 تن قیر برای تهیه آسفالت.

    چهت پریمکت کردن مسیر با اضافه عرض حدود 30 سانتیمتر جهت پریمکت در شانه ها  داریم 6.5+0.6 سانت برابر می شود عرض ما با 7.1 متر در طول پروژه 7880 متر میزان 55,948متر مربع که اگر از قرار هر متر مربع برابر فهرست بهاء 1.2 کیلوگرم اندود نفوذی یا پریمکت داشته باشیم . میزان قیر مصرفی ما البته از نوع امولیسیون یا mc250   حدود 67.2 تن از این نوع قیر نیاز داریم . 

    (لازم به ذکر است طرح فنی تهیه آسفالت کارخانه آسفالت که توسط آزمایشگاه تهیه میشود مقدار بهینه قیر مصرفی در هر تن آسفالت  را درج کرده و با توجه به نوع مصالح این مقدار دارای نوسان است ) 




    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">