سایت تخصصی راهدار

نقشه برداری | راهسازی | راهداری | ترافیک | عمران | معماری

سایت تخصصی راهدار

نقشه برداری | راهسازی | راهداری | ترافیک | عمران | معماری

سایت تخصصی راهدار

______________
همیشه دوست داشته ام برای مردم مفید باشم ،‌ یاد بگیرم و دانسته هایم را بنویسم ، خوشحال می شوم وقتی نوشته هایم اندک مشکلی از کار دوستان را چاره می کند ، و در خدمت خلق بودن را افتخار می دانم که هنوز با آن فاصله دارم
[ Rah Pardaz ] مجید یوسفی مقدم
______________
◄ اولین و تنها سایت تخصصی راهداری و راهسازی ►

[ کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد ]

کانال ما در تلگرام

" کانال ما در تلگرام کلیک کنید "  (Trimble) This Picture is for ImanX

شرکتهای ژئوماتیک

" تریمبل "  (Trimble) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" سوکیا "  (SOKKIA) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" پنتاکس "  (pantex) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" لایکا "  (leica) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" نیکون "  (Nikon) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" تاپکون "  (topcon) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" ژئو مکس "  (geomax) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

شرکت های تولید کننده ماشین آلات عمرانی

" گروه ویرتگن "  (wirtgen) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" ویرتگن "  (wirtgen) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" voegele "  (voegele) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" هام "  (hamm) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" کلی من "  (kleemann) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

آخرین نظرات

آموزش تنظیم object snap در اتوکد Auto Cad

دوشنبه, ۵ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۰۵ ب.ظ

Setting learning object snap in AutoCAD


                          آموزش تنظیم object snap  در اتوکد Auto Cad

آبجکت اسنپ

با سلام .. در پی پاسخ به درخواست یک از دوستان این پست آموزش تهیه گردید........که به شرح زیر تقدیم شما عزیزان میگردد.

جهت فعال سازی object snap  دراتوکد به شکل زیر عمل نماییم .

1- روی آیکن آبجکت اسنپ به شکل یک زاویه هست راست کلیک می نماییم .

2- پنجره ای باز میشود با توجه به نیازی که داری مورد خود را تیک میزنیم .( به عنوان مثال برای فعال سازی پیدا کردن وسط خط توسط خود برنامه تیک آیکنی که به شکل مثلث هست را فعال میکنیم ..... گزینه  mid point

3- ok  را کلیک میکنم .

4- حال کلیک F11  را میزینم که اگر object snap غیر فعال باشد به ما نمایش دهد . با زدن هر با این کلیک این ویژگی فعال و غیر فعال می شود.

حالا می توانید ... از این امکانات در ترسیماتی که انجام می دهید .....کمک بگیرید.............بدرود.

[ این مطالب متعلق به وبلاگ تخصصی راهدار می باشد و هر گونه کپی برداری  فقط با ذکر منبع مجاز می باشد ]

نظرات  (۲۲)

عالی بود
عالی
سلام خسته نباشید
این آموزش در حد کسی بود که هیچ آشنایی با اتوکد نداشته باشه
مگه میشه کسی اتوکد بدونه بعد این فرمان رو ندونه
پاسخ:
درود بر شما ...

یک شخص حرفه ای در اتوکد نیازی به آموزش نداره ............. اما روزی همون فرد حرفه ای با آموختن تک تک این فرمانها ......... حرفه ای و آشنا به برنامه شده . حرفه ای شدن شروع داره ..........ما هم همیشه در شروع هستیم.

سلام
حروف مخخف فرمان ها کنا نشانگر(موس) فعال نیست به چه صورت فعال می شود.
                                 با سپاس
پاسخ:
نقل قول :
با زدن دکمه ی F12 
input dynamic

سلام و ادبپ
بابرنامه اتوکد 2015 کار میکنم، نمیدونم چی شده که اسنپ هام فال هستن اما دیده نمشن، یعنی وقتی روی خط و روی شکل میرم دیگه شکل مثلث و مربع برای میدپوینت و اند پوینت نمیاد!!
لطفا راهنماییم کنید


پاسخ:
درود برشما........

با استفاده از کلید f3  می تونید اون رو روشن کنید........

و این احتمال نیز وجود داره که در تنظیمات گزینه های مورد نظر شما تیک نخورده باشه .......دوباره چک بفرمایید. 
اقا یه سوال موقع ترسیم پلی لاین civil3d  من کند میکشه خط ها رو مشکل چیه
پاسخ:
با سلام .

به این پست مراجعه کنید....  لینک پست
مرسیییییی
سلام.
مطلب اصلی به کارم نیومد اما جواب سوالاتم رو در پاسخهایی که به کامنتها دادید؛ پیدا کردم.
متشکرم.
سلام چرا وقتی اسنپ روشن است سرعت حرکت موس به شدت کاهش می یابد .لطفا راهنمایی کنید.

حلالت خداخیرت بده
سلام
من اینکارها رو کردم midpoint رو نشون میداد ولی خودبخود قطع شد دوباره 
در ضمن  من دکمه F3 رو میزنم میره واسه open file
من چ کنم؟
بسیار عالی ممنونم
من با اینکه اسنپم فعاله وقتی میخوام اسپلاین بکشم سرو ته خط رو نمیشناسه و وصل نمیکندشون
سلام با تشکر مطالب ارائه شده
سلام.ببخشید من نمیتونم اندازه گذاری کنم.یعنی وقتی دونقطه رو انتخاب میکنم دیگه نه فلشی نشون میده ونه اندازه .فقط بین اون دونقطه که انتخاب کردم خط مستقیم میکشه.میشه راهنمایی کنید

سلام . تشکر از شما

کارت بسیار عالیست من که ده سال از اتوکد دور بودم حالا که برمیکردم یکسری از فرمان های یادم نیست و شما خیلی بهم کمک کردین متشکرم
عالی
  • علی شهبازیان
  • خیلی ممنون عالی بود

    دست شما درد نکنه، خسته نباشید

    با سلام ، ممنون بابت راهنمایی ها و کمک‌هاتون 🙏🙏

    چطور می توان علامت های اسنپ را در موقع ترسیم غیر فعال نمودن

     

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">