سایت تخصصی راهدار

نقشه برداری | راهسازی | راهداری | ترافیک | عمران | معماری

سایت تخصصی راهدار

نقشه برداری | راهسازی | راهداری | ترافیک | عمران | معماری

سایت تخصصی راهدار

______________
همیشه دوست داشته ام برای مردم مفید باشم ،‌ یاد بگیرم و دانسته هایم را بنویسم ، خوشحال می شوم وقتی نوشته هایم اندک مشکلی از کار دوستان را چاره می کند ، و در خدمت خلق بودن را افتخار می دانم که هنوز با آن فاصله دارم
[ Rah Pardaz ] مجید یوسفی مقدم
______________
◄ اولین و تنها سایت تخصصی راهداری و راهسازی ►

[ کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد ]

کانال ما در تلگرام

" کانال ما در تلگرام کلیک کنید "  (Trimble) This Picture is for ImanX

شرکتهای ژئوماتیک

" تریمبل "  (Trimble) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" سوکیا "  (SOKKIA) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" پنتاکس "  (pantex) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" لایکا "  (leica) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" نیکون "  (Nikon) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" تاپکون "  (topcon) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" ژئو مکس "  (geomax) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

شرکت های تولید کننده ماشین آلات عمرانی

" گروه ویرتگن "  (wirtgen) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" ویرتگن "  (wirtgen) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" voegele "  (voegele) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" هام "  (hamm) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" کلی من "  (kleemann) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

آخرین نظرات


دیــــوار حائل ـــــــــــــــــــــــــــــــــ

دیوار حائل

دیوار حائل :

این سازه جهت حفاظت پاشنه خاکریز یا طولهای کوتاهی از کناره رودخانهها ساخته میشود. این سازه وقتی که بستر رودخانه خشک است و ارتفاع آزاد دیوار (۰/۵ h) حداکثر محدود به ۱/۵ متر است، باید ساخته شود. در صورتی که بستر رودخانه خشک نباشد، لازم است ابتدا یک سد موقت احداث شود.

ابتدا با حفر گمانههایی تا سطح مورد نظر بررسی کنید که خاک در سطح پی به اندازه کافی محکم و سفت باشد. قبل از شروع هر کاری مهندس میبایست محل را بررسی و تأیید کند. پی را مانند نقشه ارایهشده حفر کنید. بستر پی را آماده کرده و کاملاً متراکم کنید.

۵ سانتیمتر ملات (١ واحد سیمان، ۶ واحد ماسه) یا لایه بتن مگر (۱ واحد سیمان، ۴ واحد ماسه و ۸ واحد شن) را به صورت صاف و مرتب پخش نموده و بگذارید خشک شود.

از ملات (۱واحد سیمان و ۴ واحد ماسه) برای تمام کارهای بنّایی استفاده کنید. از یک پیمانه جهت تعیین نسبتهای مخلوط، استفاده کنید. فقط به اندازهای آب اضافه کنید که مخلوط دارای کارایی کافی باشد. ملات را فقط به اندازه لازم برای کاربرد در زمان ۱ ساعت مخلوط کنید.

[ Rah Pardaz ] مجید یوسفی مقدم

 [ جمع آوری و تهیه مطالب فوق متعلق به وبلاگ تخصصی راهدار می باشد]

 [ و هر گونه کپی برداری  ، انتشار  و لینک فقط با ذکر منبع مجاز می باشد ]




نظرات  (۲)

سلام از چه آیین نامه ای استفاده شده است
پاسخ:
درود بر شما
کتاب راهنمای بین المللی راهها

راهنمای بین اللملی تعمیر و نگهداری راه

منبع : [ سایت تخصصی راهدار ] rahdar.blog.ir



راهنمای بین اللملی تعمیر و نگهداری راه

منبع : [ سایت تخصصی راهدار ] rahdar.blog.ir

  • ناصر قادرزاده
  • موفق باشید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">