سایت تخصصی راهدار

نقشه برداری | راهسازی | راهداری | ترافیک | عمران | معماری

سایت تخصصی راهدار

نقشه برداری | راهسازی | راهداری | ترافیک | عمران | معماری

سایت تخصصی راهدار

______________
همیشه دوست داشته ام برای مردم مفید باشم ،‌ یاد بگیرم و دانسته هایم را بنویسم ، خوشحال می شوم وقتی نوشته هایم اندک مشکلی از کار دوستان را چاره می کند ، و در خدمت خلق بودن را افتخار می دانم که هنوز با آن فاصله دارم
[ Rah Pardaz ] مجید یوسفی مقدم
______________
◄ اولین و تنها سایت تخصصی راهداری و راهسازی ►

[ کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد ]

کانال ما در تلگرام

" کانال ما در تلگرام کلیک کنید "  (Trimble) This Picture is for ImanX

شرکتهای ژئوماتیک

" تریمبل "  (Trimble) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" سوکیا "  (SOKKIA) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" پنتاکس "  (pantex) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" لایکا "  (leica) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" نیکون "  (Nikon) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" تاپکون "  (topcon) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" ژئو مکس "  (geomax) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

شرکت های تولید کننده ماشین آلات عمرانی

" گروه ویرتگن "  (wirtgen) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" ویرتگن "  (wirtgen) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" voegele "  (voegele) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" هام "  (hamm) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

" کلی من "  (kleemann) This Picture is for ImanX This Picture is for ImanX

آخرین نظرات


                                             اتوکد                                                 AutoCAD 2013  


  

[  رفع سریع مشکل ذخیره نکردن فایل اتوکد و باز نشدن پنجره ذخیره و یا باز کردن فایل ]

 

اتوکد

با سلام ...

در ورژنها جدید اتوکد حتما براتون پیش اومده که که باز شدن و یا ذخیره کردن فایلتون به حالت مثل brows .... در بیاد و شما مجبورید مسیر مورد نظر تون رو تایپ کنید جهت ذخیره کردن فایلتون ....... بنده زمانی که این مشکل  برام پیش اومد وقتی بود که اتوکد هنگ کرد و مجبور به ریستارت شدم و با باز کردن دوباره اتوکد این مشکل دیده شد ........بدون اینکه بنده در تنظیمات اون دست برده باشم ...... خود این هم از معایب کرک کردن این برنامه ها هستش .....دیگه اما حالا راه حل چیست بنده تا چند وقت پیش با وجود این مشکل برنامه رو پاک می کردم و دوباره نصب می کردم ..... اما از یکی از دوستان فرمان مورد نظر را یاد گرفتیم ........ و بر خود واجب دانستیم که خدمت سایر دوستان نیز این مطلب را  قرار دهیم .

________________________________________________________

  [ مشکل ذخیره نکردن فایل اتوکد و باز نشدن پنجره ذخیره و یا باز کردن فایل ]

 [ راه حل  ]

تایپ فرمان  [ FILEDIA ] و تغییر مقدار از 0 به 1

رفع مشکل اتوکد

جهت مشاهده مطالب بیشتر در خصوص رفع اشکال به آدرس زیر در سایت رسمی راهدار مراجعه فرمایید. 

www.rahdar44.ir


توجه:  برای حمایت از فعالیت های رایگان ما می توانید مبلغی را به دلخواه خودتان از طریق این لینک پرداخت نمایید ، نام شما در لیست حامیان سایت راهدار ثبت خواهد شد.
و خوشحال می شویم اگر دیدگاه ها  خود را از طریق بخش نظرات همین مطلب با ما در میان بگذارید.



[ این مطالب متعلق به وبلاگ تخصصی راهدار می باشد و هر گونه کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد ]

نظرات  (۱۶۸)

خیلی وقت بود که این مشکل برام پیش اومده بود ولی به صورت اتفاقی امروز با سایت شما اشنا شدم و جوابم رو گرفتم و خیلی خیلی خوشحالم
و به شما خسته نباشد میگم

پاسخ:
با سلام ...

خوشحالم مهندس عزیز .......که مفید واقع شده مطلب .......

منتظر مطالب جدید ما باشید........بدرود.
  • سلیمان قراجه داغی
  • سلام دوست عزیز 
    با تشکر از مطالب مفیدتان 
    مدتی بود که این مشکل در سیستم اتوکد ما هم اینچنین شده بود 
    خیلی مفید واقع شد 
    با تشکر از شما مهندس عزیز 
    امیدوارم در تمام مراحل زندگی موفق و پیروز باشید
    پاسخ:
    با سلام ....

    خوشحالم که مطلب مفید واقع شده ....... خدا رو شکر که مشکل شما دوست عزیز هم حل شد..... 
    سلام
    دست شما درد نکنه این موضوع رو مخم بود راحتم کردید .ایول ایول
    پاسخ:
    با سلام .....

    خوشحالم که مشکلتون حل شده .........
    با سلام 
    دوست گرامی  سایت خوبی دارید 
    می توانید برای مطرح نمودن سوالات رفع اشکالات اتوکد با آدرس سایت اینجانب بیایید و استفاده نماید 
    در این سایت اتوکد بصورت مقدماتی آموزش داده شده در بخش آموزش اتوکد و به تازگی بخشی در آن باز شده که به سوالات دوستان پاسخ می دهد


    amoozesh-17.ir
     موفق باشید.

    تشکرات سدیم. منم هی دوباره نصب می کردم!
    سلام من می خواهم وسط خط را پیدا کنم ولی هر چقدر میخواهم نمی تونم

    پاسخ:
    با سلام .

    دوست عزیز ..جهت دریافت پاسخ خود به این پست مراجعه فرمایید ... و کلیک کنید.

    خدا عمرت بده عالی بود من شونصد دفعه کد رو پاک میکردم و نصب میکردم
    پاسخ:
    درود بر شما دوست عزیز ........

    خوشحالم مطلب مشکل شما عزیزان رو حل کرده
  • عادل رضایی
  • یمدت برای منم مشکل ساز شده بود
    ممنون از مطالبتون
    خیلی مفید بود وممنون
    سلام 
    خیلی ممنون واقعا مفید بود
    خسته نباشید 
    با عرض سلام
    در اتوکد 2014 هر بار که میخاهم یه فایل DWG باز کنم یه بار کاملا اتوکدو باز میکنه یعنی تو یه تب جدید باز نمیکنه این تنظیماتش کجاست ممنون میشم راهنماییم کنید
    پاسخ:
    درود بر شما ....... 

    این مراحل رو طی کنید.....

    1- دستور Taskbar رو بزنید و عددش رو روی 1 بذارید .

    2- روی فایل کلیک کنید و تو قسمت Properties و قسمت Open With رو روی Autocad DWG Launcher بذارید.
    خیلی ممنون کارمو حسابی راه انداخت
    سلام من روی نقشه کد که کار میکنم بعد میخوام تغییرات رو ذخیره کنم این پیام رو میده و ذخیره نمیشه
    drawing file is write protected
    مشکل چی هست
    پاسخ:
    با سلام .

    فایل شما ذخیره نمیشه و فقط خواندنی هستش........... 

    پیشنهاد میشه فایل رو با یک نام دیگه save as بگیرید....... و ذخیره کنید .....باید مشکل شما با این روش حل بشه ......... 

    بدرود .
    سلام دوستان برنامه رو که نصب میکنم وقتی بازش میکنم خود به خود بسته میشه کسی دلیل میدونه 
    پاسخ:
    درود بر شما ......

    موارد زیر در خصوص این مشکل قابل ملاحظه به نظر می رسد

    ابتدا چک کنید ........ببنید ....مشخصات سیستم تون با برنامه همخوانی داره .....

    احتمال اینکه برنامه به درستی کرک نشده باشه هستش .........

    از یک نسخه دیگه که توسط شرکتی دیگه کرک شده استفاده کنید...... ببینید.......نتیجه رو ....
  • ناصر مهرابی
  •  باسلام میخواهم قسمتی از طرح را کپی وآنرا در نقشه دیگر در فایل دیکری انتقال بدهم لطفا کمکم کنید

    پاسخ:
    با سلام . 

    1- میخوای کپی بگیری از کلید ترکیبی Ctrl+Shift+C استفاده کنید . با این کار یک نقطه رو به صورت نشانه در نظر میگیره 
    ممنونم
    جالب بود

    مرسی :)
    مرسی 
    خیلی خوب بود 


    متشکرم..
    عالی عالی عالی بود
    خیلی رو مخ بود دمت گرم
    خدا خیرت بده....

    مرسی عالی بود

    آقا دمت گرم 
    خدا خیرت بده 
    مدتیه اعصابم خورد شده بود 
    سپاسگزارم
  • مجتبی اکبری نژاد
  • سلام . مدتی است که اتوکد 2015 روی سیستم نصب کردم . متاسفانه به هنگام باز کردن صفحات ترسیمی یا فایل های اجرایی ، خطوطی نامفهوم و نا منظم روی کل کار دیده می شوند ولی ولی قابلedit و پاک کردن نیستند ضمن اینکه در تبدیل به pdf هم نهایتا این خطو ط دیده نمی شوند ولی در حین کار تشخیص خطوط اصلی را بسیار سخت کرده است.
    پاسخ:
    با سلام .

    جهت رفع مشکلتون به لینک زیر مراجعه کنید.......لینک مطلب ........کلیک کنید.
  • ولی اله طلعتی
  • باسلام.امروز940819 این مطلب رو دیدم که خیلی برام اتفاق می افتاد و کار رو سخت میکرد.از زحمات شما تشکر می کنم.پاینده باشید
  • مصطفی بیگی
  • با تشکر از ارائه این روش مفیدتون خیلی عالی بود منم پاک میکردم دوباره نصب میکردم ولی با این روش ارائه شده مشکل رفع شد بازم ممنون 940821
  • یعقوب یوسفی
  • سلام من فایلی روکارکردم ولی بعدش که خاستم بازکنم خطا میده
    ورژن ها فرق نکرده
    اسمشوعوض میکنم نمیشه
    فرمت بک آب اش روعوض میکنم نمیشه
    علتش چیه
    فایل خراب شذه؟

  • هادی هوشنگی
  • با سلام و خدا قوت
    ممنون از راهنمایی مفیدتون
    یاعلی
    با سلام خدمت همه دوستان 
    چند روزه که ویندوز عو ض کردم و اتوکد قبلی که 2015 بود، دوباره نصب کردم و تمام فونت ها را  در فایل اتوکد و هم در مسیر نصب اتوکددرایو c کپی کردم  ،اما موقع پرینت تمام فونتهام به هم ریخته هستند و یا بر عکس چاپ می شوند .ضمنا ویروس کش هم آپدیت هست لطفا راهنمایی بفرمایید  
    پاسخ:
    درود بر شما .........

    دوست عزیز ...... با نصب فارسی نویس کاتب سعی کنید....متون فارسی تون رو بنویسیدو چاپ کنید..... تا مشکل رفع بشه ........و یا اینکه از پرینتر مجازی pdf استفاده کنید...... 

    این پست هم شما رو راهنمایی میکنه ...... لینک پست 

    این هم یک تاپیک در این خصوص از باشگاه مهندسان ایران .... برای موارد مشابه 


    دمتون گرم
    thank you very much
    از صبح  به این مشکل برخورده بودم. بدجوری رو مخم بود بخصوص که بخاطر شغلم مجبورم در طول روز به کلی آدم نقشه های جورواجور نشون بدم. حالا دیگه اروم شدم. دمت گرم و ممنون رفیق
    دستت درد نکنه و ذکات علمتو دادی و خدا ازت راضی باشه.
    دست مریزاد .  
    با سلام و احترام به اساتید و دوستان محترم  من auto cad 2016 نصب کردم مشکلی که دارم زمانی که هر دستوری را اجرا میکنم و هر عضوی را که انتخاب میکنم میبایست آن عضو تغییر حالت بدهد مثلا نقطه چین بشود ولی در auto cad من ابن اتاق نمیافتد لطفا مرا راهنمایی نمایید با تشکر
    آقا  نمرتون 20
    سلام 
    خواهشا راهنمایی کنید
    من وقتی می خواهم خطی یا شکلی را روی خطی بکشم بطور مثال یه تقاطع رو خط ایجاد کنم
    خودش میپره میره اول خط اصلی
    داره دیونم می کنه
    خواهشا کمک کنید
    پاسخ:
    با سلام ...... 

    کلید f3 رو بزنید تا آبجکت اسنپ تون خاموش بشه ....... حالا می تونید...در هر نقطه مورد نظر ترسیم کنید.
    سلام چرا کلید لاین را میزنم خط بصورت عمودی ایجاد می کند و به حالت افقی نمی رود f3 و f8 راهم امتحان کردم
    سلام 
    منم با این موضوع مدتی مشکل داشتم و راه حلشم نمیدونسم.
    توی وبلاگتون عضو شدم که تشکر کنم و انشالا بازم استفاده کنم از راهنمایاتون.
    دمت گرم
  • سهیلا شفیعی
  • سلام برنامه اتوکد 2016 رو روی لب تاب نصب کردم ولی با مختصات مطلق هر عددی رو وارد میکنم پیدا نمیکنه باید چیکار کنم
    پاسخ:
    با سلام .

    پاسخ شما در آموزش تهیه شده و در لینک زیز مشاهده کنید.



    ممنون واقعا عالی بود عزیز موفق باشی
    ایوللللللللللل ترکوندی دمت گرم . ثواب زیادی کردی خدا خیرت بده اعصابم بهم ریخته بود بدجور
    سلام.اتوکد 2016 دارم.مشکلم اینه که کلید میانبر دستورات را پیدا نمیکنه.مثلا با زدن کلید m دستور move اکی نمیشه. باید با موس تو منوی باز شده گزینه move را انتخاب کنم تا دستور اجرا شود.در ضمن هر چند وقت system variable monitor فعال میشه و با reset کردن مشکل حل میشه ولی بعد از مدت کوتاهی دوباره مشکل بر میگرده..ممنون میشم جواب بدین که چکار کنم
    پاسخ:
    با سلام .

    جهت رفع مشکل به این پست مراجعه فرمایید 

    دمت گرم فوق العاده بود
    manun az rahnamaei haye mofidetun
    سلام . دمتون گرم خیلی وقت بود این مشکل رو اعصابم بود
    مرسی
    ممنون عال بود
    سلام
    وقتی دستوری رو اجرا میکنم پنجرش باز نمیشه تا موارد مورد نظرم رو اعمال کنم!!!.. دستوراتی مثل هچ،بلاک،دایمنشن استایل و.. ینی کلا پنجره ها رو یاز نمیکنه !!!!!...
    ممنونم میشم اگه راهنماییم کنید.
    سلااااام
    واقعن ممنون از راهنماییتون
    زندگی منو متحول کردین اصن
    مررررررررررررررسی
    خیلی تشکر
    با سلام
    بسیار ممنون
    واقعا با این مشکل داشتم اذیت می شدم تا اینکه این مطلب رو از سایت شما دیدم
  • یونس خیرالهی
  • با سلام
    چند وقته که دستوران میانبر اتوکد به درستی اجرا نمیشه
    مثلا برای اجرای دستور کپی باید cop بزنم
    یا برای اجرای لایه ها به جای la حتما باید layer رو کامل کپی کنم
    همین st برای اجرای استایل به style تغییر کرده
    من چه کار کنم از شر این مشکل خلاص بشم
    ممنون میشم کمک کنید
    پاسخ:
    درود بر شما ...

    جهت رفع مشکل به این پست مراجعه فرمایید.

    سلام خسته نباشید

    من طرحی کشیدم که همش از بیضی و دایره استفاده شده
    به صور ناگهانی همه دایره ها به شکل چند ضلعی
    و همه خط های قوس دار و کمانی به شکل خط شکسته در اومدن

    چیکار باید بکنم لطفا سریع جواب بدید ممنونم
    پاسخ:
    باسلام .

    مشکلی نیست ....این 

    re ........رو تایپ کنید.......و اینتر بزنید......مشکلیتون حل میشه ......... 

    این یک روند طبیعی است ..............در ترسیمات دارای منحنی ........ 
    خیلی ممنون دوست عزیز. ممنون ازاینکه وقت میذارید. ممنون ازاینکه حل مشکل دیگران براتون مهمه.مطمئناً دیگران هم برای حل مشکلات شما وقت خواهند گذاشت.این قانون دنیاست. موفق باشین...
    من اتوکدم رو تازه نصب کردم ولی وقتی فایلی رو که از gps تخلیه کردم به اتوکد تبدیل می کنم موقع باز کردن فایل اتوکد یه نوشته میاره و فایل درست بز نمی شه چکار کنم؟
    پاسخ:
    باسلام .

    احتمال میدم هنگام تبدیل کردم فایل به اتوکد در برنامه مپ سورس یک نکته رو رعایت نمیکند....... جهت دیدن آموزش نحوه تنظیم پنجره تبدیل به این لینک مراجعه کنید.

    لینک مطلب آموزشی

    بعد از اینکه با توجه به آموزش لینک کارتون رو کردید . و فایل رو در اتوکد باز کردید z رو تایپ و اینتر بزنید. بعد a رو تایپ و اینتر بزنید........کل نقشه پیش روی شماست.

    باز هم مشکلی با تصویر ارسال فرمایید.

    سلام
    وقتی فرمان array یا دستورای دیگر رو کلیک یا تایپ میکنم اجرا نمیکنه و میگه باید به help برم مشکل کجاست؟
    سلام من کد 2011 دارم بعضی وقتا فایل DWG  رو میخام باز کنم این پیغام رو میده
    There is no disk in the drive. plese insert a disk into drive H.
    خواهشا کمکم کنید .
    البته با توجه به معنیش، وقتی یه CD میذارم توی درایو مربوطه مشکل حل میشه، ولی لطفا بگین این مسأله چجوری بوجود اومده و چرا فقط بعضی وقتا میاد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    پاسخ:
    پاسخ نقل قول :

    زمانی که روی فایل dwg دابل کلیک میکنه این اتفاق میفته؟

    یا زمانی هم که از داخل خود کد نقشه رو با open باز میکنه این اتفاق هم میفته!؟

    احتمال میدم فایل رو به صورت shortcut کپی کردند


    سلام ،ممنون که جواب دادید....
    ولی من همیشه فایل نقشه رو با دبل کلیک باز میکنم 
    مطمنم که شرت کات نکردم.
    .
    .
    .
    .
    مشکلم هم هنوز حل نشده...

    سلام .من اتوکد 2016 دارم .بعد از باز کردن فایل  گاهی اوقات هیچ دستوری را اجرا نمیکند و علامت موس روی نشانگر باقی می ماند حتی نمیشه برنامه رابست واز طریق task managerکدو میبندم .نیازمند راهنمایی سریع هستم لطفا.



    پاسخ:
    باسلام ....

    احتمالا مشکل از عدم ساپورت کارت گرافیک بایستی باشه ........

    این راهکار رو امتحان کنید......بایستی مشکل شما حل بشه ........ 

    سلام من یه کاری یو توی کد 3 کردم حالا میخوام عکس بزارم توی اون فضای 3 اون 3 نمیشه چیکا کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • حمید تدین
  • در زمان save در اتو کد 2015 پیغام 
    you do not have permission tosave to this location contact your administrator to obtain permission لطفا راهنمایی فرمایید با تشکر .

    پاسخ:
    باسلام .

    اگر به اینترنت وصل هستید...... ارتباط خود را قطع کنید......و سپس امتحان کنید.
    سلام روز بخیر...
    من مدت 2 سال هستش که از اتوکد 2013 استفاده میکنم روی ویندوز8،از زمانی که ویندوز رو به 8.1 ارتقا دادم کلا ویندوز کند شده،ضمن اینکه وقتی کد رو باز میکنم بعد از چند ثانیه هنگ میکنه و هیچ کاری نمیشه انجام داد...لطفا راهنمایی بفرمایید...ممنونم
    سلام ممنون از سایت خوبتون من زمانی که فایل سیویل تری دی 2015 از رو لب تابم بر میدارم و با اتوکد 2016 pcباز می کنم فایل به هم ریخته هست همه چی به صورت 4 ضلعی که یه پیام توش نوشته نشون میده ممنون میشم راهنمایی کنین
    پاسخ:
    درود بر شما .......

    برای رفع مشکلتون به این پست سایت برید...


    کدوم پست؟
    پاسخ:
    باسلام ......

    لینک پست اصلاح شد....... دوباره سعی بفرمایید. 
    باسلام.من اتوکد 2013 روی کامپیوترم نصبه باهاش مشکلی نداشتم تا اینکه امروز وقتی فایلم خواستم باز کنم اجازه کپی و یا حتی move هم نداشتم. این فایل روی کامپیوتر دیگه ای امتحان کردم مشکلی نداشت فقط روی کامپیپتر من این مشکل براش پیش میومد.این مشکل چطور حل کنم؟
    پاسخ:
    باسلام .

    می تونید جهت ریست کردن برنامه از روشها زیر استفاده کنید....... 

    ریست از داخل برنامه از آدرس زیر :
    ریست تنظیمات:
    options > profiles > reset

    ریست از پروگرام فایل از آدرس زیر :
    Start > autodesk > autocad > reset setting
    سلام دوست عزیز مدتیه تا کلیدهای کیبورد را می زنم دستورات را اجرا نمی کنه مثلا c قبلا  کپی می کرد الان میره رو دایره یا i برای insert بود الان فعال نمی شه ممنون میشم راهنمایی کنید.

    پاسخ:
    باسلام .

    می تونید جهت ریست کردن برنامه از روشها زیر استفاده کنید....... 

    ریست از داخل برنامه از آدرس زیر :
    ریست تنظیمات:
    options > profiles > reset

    ریست از پروگرام فایل از آدرس زیر :
    Start > autodesk > autocad > reset setting
    با سلام .  
    وقتی می خوام پرینت بگیرم صفحات با نوشته دور کادر پرینت گرفته میشه ،وقتی هم که فایل رو با فرمت dxf ذخیره می کنم بعد دوباره باز نمی شه ، قبلا محتویات فایل رو به یه فایل دیگه انتقال میدادم  و دوباره با فرمت dxf ذخیره می کردم مشکل حل می شد  اما حالا با فرمت dxf باز نمی شه مگر اینکه روی پایین ترین ورژن dxf بذارم که فونت ها م خونده نمی شه ، در ضمن فونت ها روی سیستم نصب هستند. اگه راهنمایی کنید ممنون میشم .
    پاسخ:
    درود بر شما ......

    برای رفع مشکل چاپ نوشته های عدم کرک نرم افزار که در چهار ضلع کاغذ نمایش داده میشه ..............با ذخیره فایل به فرمت dxf و ورژنی که قبول کنه ........مشکل شما رفع میشه ........(بایستی از فرمت ذخیره شده استفاده کنید.)

    درصورتی که مشکل شما رفع نشد.......به دلیل اینکه با ورژن ها مشکل داره ............. می تونید از برنامه کانورتر ورژن ها اتوکد استفاده کنید..........بعد اون رو با فرمت dxf ذخیره کنید.

    ــــــــــــــــــــــــــــــ

    http://www.downloadsoftware.ir/autodwg-dwg-dxf-converter.php
    ممنون از شما ... خدا خیرتون بده ...عالی بود کلی درگیرش بودم اعصابم و داغون کرده بود ...

    با عرض ادب و احترام 
    من تو اتوکد هرچی فابل جدید باز میکنم خیلی گیر میکنه و به زحمت میشه چند تا خط رو کپی کرد اما فیل های قدیمی اینجوری نیست . با یک دستور ساده 4با 5 دقیقه فکر میکنه. 
    با تشکر از زحماتتون
    پاسخ:
    باسلام .

    اگر از ورژنها بالای اتوکد و سیویل تری دی استفاده میکنید........ این طی آموزش در لینک زیر عمل کنید.......ببینید....مشکلتون حل میشه .......


    با سلام
    کلید میانبر دستورات تغییر کرده
    مثلا قبلا co کپی بود الان ژ شده و قصص الهذا
    پاسخ:
    با سلام 
    جهت گرفتن پاسخ به این پست مراجعه فرمایید .

    وااای خدا خیرتون بده.کلافه شده بودم از این وضع
    سلام
    من فایل acad.pgp را در پوشه support پیدا نکردم، اصلا چنین فایلی وجود نداشت. روی 2 تا سیستم هم امتحان کردم روی یکی اتوکد سیویل 2013 نصب هست و روی دیگری اتوکدسیویل 2015 ولی هیچکدوم چنین فایلی در این پوشه ندارند. و من هم مشکل دستورات مخفف را در نسخه 1025 همچنان دارم. قبلا sc را میزدم scale اجرا میشد ولی الان script اجرا میشود و دنبال راه حلی برای آن هستم. قبلا L را میزدم Line اجرا میشد ولی الان Polyline اجرا میشود و ...
    پاسخ:
    باسلام . 

    می توان همچنین از مسیر زیر  کلید میانبر دستورات اتوکد را ویرایش و اضافه و یا حذف کنید 

    Express>Tools>
    cammand alias editor

    واقعا ممنونم ...مطالب خیلی کمکم کردن
    خدا ازتون راضی باشه
  • رضا مجیدی
  • از مسیر

    Express>Tools>
    cammand alias editor

    هم قبلا رفتم ولی جالب اینجاست که اینجا هم در مقابل دستور Line نوشته L ولی وقتی L را میزنم بجای اینکه Line اجرا بشه Polyline اجرا میشه!!


  • کمال الدین
  • با سلام
    مدتی است در اتوکد های شرکت ما مشکلی پیش آمده (2011 2013 و 2014 و 2016 ) وقتی از یک فایل موضوعی را کپی میکنیم و بعد در فایل دیگری قصد پیست کردن آنرا داریم  پیست نمیشود
    گاها تا 3 دفعه میتوان یم پیست کنیم و بعد دیگر نمیتوانیم
    و مجبوریم از طیق بلوک کردن و اینسرت قسمتهایی از نقشه را از یک فایل به فایل دیگر انتقال بدهیم
    موارد پیش پا افتاده ای مثل ucs  و همنام بودن بلوکها و .... نیست  این باگ ظاهرا مثل یک ویروس عمل میکند و از شرکت همکار به فایلهای ما آمده  اگر راه حلی داری ممنون میشمراهنمایی کنید . !!
    پاسخ:
    پاسخ از جناب Habib Moradi :

    از نقشه هاتون خروجی dxf بگیرید سپس از dxf ها خروجی dwg بگیرید
    سلام. چرا ضخامت خطوط توی بعضی فایل ها توی محیط اتوکد این ضخامت نمایش داده نمیشه و فقط تو پرینت میفته؟؟
    سلام
    فایلی که مدتها بود بروش کار میکردم و خیلی هم زمان برده بود بعد از اینکه اتوکدم یه دفه بسته شد دیگه باز نمیشه
    فایلهای دیگم رو میتونم باز کنم اما این فایل باز نمیشه
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    پاسخ:
    پاسخ از ‌جناب سید محمد حسینی:

    از منوی فایل گزینه 
    Automatic save file location
    مسیر اتو سیو کد رو نشون داده.
    وارد اون مسیر بشید.
    ترتیب فایلها رو بر اساس زمان کنید.آخرین فایلها مربوط به ترسیم اخیرتون هست.
    کپی بگیرید و پسوند و به dwg تبدیل کنید.

    البته در صورتیکه در منو option قسمت open and save گزینه automatic save تیک داشته باشه و معمولا حالت دیفالت برنامه هر ۱۰ دقیقه سیستم اتوماتیک save میگیره.
    با سلام؛ اتوکد سیستم من مدتی هست که دستورهایی مثل delet , send to back و ... رو اجرا نمی کنه و اگر قبل از زدن دستور object رو انتخاب کنم قبول نمی کند و دوباره باید انتخاب کنم، ممنون میشم برای حل مشکل راهنمایی بفرمایید
    پاسخ:
    پاسخ از جناب Habib Moradi :

    سلام از دستور PICKFIRST استفاده کنید و مقدار پیش فرض رو عدد یک بدید
    برای من حل شد 
    آقا دمت گرم 
    کارت درسته 
    ممنووووووووووووووووووووووووووووووووون
    SEND TO BACK تو اتود کد 2017 یا 2016 کجاست
    پاسخ:
    باسلام .

    موضوع رو انتخاب کنید.
    روی موضوع راست کلیک کنید.
    در منو راست کلیک رو گزینه display order  برید.....فرمان مورد نظر شما اینجاست.
    سلام
    دمت گرم
    خیلی عالی بود
    سلام 

    ببخشید من اتوکد 2012 رو نصب کردم وقتی میخوام یه خط رو بکشم خیلی کوچیک میشه اندازش.

    مقیاسمو هم تغییر دادنی اعمال نمیشه ممنون میشم کمکم کنید 
    پاسخ:
    باسلام .

    در پنجره تنظیمات استایل خط اندازه می توانید...... تغییرات دلخواه رو اعمال کنید.
    سلام مدتی اتوکد خیلی کند شده مخصوصا در دستور کپی البته هنگام move  کردن ،خطوط به هم میریزه
    ممنون میشم راهنمایی قرمایید

    پاسخ:
    باسلام .......

    به این پست برید......شاید مشکلتون رو حل کنه 

    یعنی دمتتتتتتتتتتتتتتتتتتت گرمممممممممممممممممم ابروی مارو خریدی فدایییییییییییییی داری ی عالمه
    سلا م  من وقتی میخوام از یه فایل به فایل دیگه مطلبی رو کپی کنم ctrl+vدر فایل جدید اجرا نمی شود  ممنون میشم راهنماییم کنید
    با سلام
    یک مسعله ای برای نصب یک نرم افزار جانبی اتوکد برای من پیش آمده میخواستم راهنمایی کنید.هنگام نصب این نرم افزار جانبی نیاز این پیغام رو میده autocad2010-based installed on your system منظور این پیغام چیه؟
    mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmrc vaqan awli bod
    واقعا ممنون از این پست مفید، این مشکل خیلی داشت اذیتم میکرد 
    دم شما گرم
    hi
    very good
    thanks
    سلام
    با تشکر از راه حلتون
    اما این راه حل به طور کلی مشکل رو برای من حل نکرد
    موقع اکسپورت به پسوند هایی مثل igs  هنوز این مشکل وجود داره
    ممنون می شم راه حل اون هم بفرمایید
    وااااااااای بااورم نمیشه درستتتت شد داشتم فکر میکردم کامپیوترمو پیش کی ببرم کیو بیارم پیش کامپیوترم......مرسییییییییییییییییییی

    واقعا ازتون ممنونم...

    سلام. چند روز بود با این مشکل درگیر بودم . ممنون از راهنماییتون و اینکه راه حل و ه اشتراک گذاشتید
    با سلام

    در برنامه اتوکد با یک مشکل مواجه شدم ، وقتی میخوام با کلید های میانبر کلمه مخفف دستور رو اجرا کنم با مشکل مواجه میشم و دستور رو اجرا نمیکنه، یعنی وقتی دستور مقیاس رو با sc تایپ میکنم ،دستور فعال نمیشه و حتما باید با موس برم و انتخابش کنم.
    ممنون میشم راهنمایی کنین
    پاسخ:
    با سلام جهت رفع مشکل به این پست مراجعه فرمایید.

    سلام
    خواهش میکنم هرچه سریعتر کمکم کنید
    من کد 10 دارم هم رو نوار ابزار سیو زدم هم اخر سیو از کردم اما وقتی بستم کد را و دوباره باز کردم هیچ چیز تو صفحه نبود
    پاسخ:
    درود بر شما ......

    اگه واقعا ذخیره کرده باشید..... باید ترسیمات شما باشه ...... 

    Z رو بزنید........... و اینترکنید.
    A .....رو بزنید و اینتر کنید...... 

    کل نقشه ترسیمی شما رویت میشه ........ مگه اینکه ذخیره نشده باشه .
    خیر ببینی مهندس درود بر شما

    سلام ببخشید تو برنامه اتوکد من کادر های همراه نشانه گر موس ظاهر نمیشن و من نمیتونم از علامت های اختصاری برای رسم شکل ها استفاده کنم وهمچین نمیتونم در کامند لاین هم چیزی بنویسم ممنون میشم اگ کمکم کنید
    پاسخ:
    باسلام .

    از کلید F3 جهت روشن کردن آبجکت اسنپ استفاده کنید.
    اقا واقعا ممنون
    با سلام 
    یه فایل کد داشتم حالا که می خوام بازش کنم باز نمیکنه وپیام press enter to continue  میده می خواستم راهنماییم کنید با تشکر
    پاسخ:
    درود بر شما

    پاسخ نقل قول :

    از فایل بک آپ فایلتون استفاده کنید.
    .bak

    دوستان سلام نمی دونم چی توی اتوکد من دست کاری شده که برای اعمال دستور حتما باید اول دستور رو از نوار ابزار انتخاب کنم بعد موضوع رو و همچنین نوشته هام با دبل کلیک قابل ویرایش نیستند لطفا کمکم کنید
    سلام. خسته نباشین . من یه فایلی دارم خطای drawing file is not valid میده و باز نمیشه ولی فایل حجم داره راه حلی داره واسه باز شدنش؟

    پاسخ:
    درود بر شما .
    از برنامه های تبدیل ورژن مثل AutoDWG DWG DXF Converter 2015

    استفاده کنید.و  ورژن فایلتون رو با 2007 کانورد بزنید. حالا امتحان کنید...
    سلام خسته نباشید دستور کپی کد من ریخته بهم نمیدونم چرا به صورت پیش فرض کپی کلیپ میره .... هرچی میام نقشه ای رو انتخاب کنم و کپی بگیرم انتخاب نمیشه... 
    سلام
    خسته نباشید
    من یه فایل کد دارم که تا دیروز روش کار میکردم و امروز باز نمیشه و این پیغامو میده:drawing file is not valid
    چطور میتونم درستش کنم؟و چرا اینطور شده؟
    ممنون میشم جواب بدین
    پاسخ:
    درود بر شما .

    پاسخ نقل قول از دوستان :

    با برنامه های دیگری عملیات ریکاوری را انجام دهید
    از قبیل R-Studio و ...
    قبل از استفاده از برنامه ی ریکاوری باید از کیفیت ریکاوری نوع فایلتان توسط آن برنامه مطمئن شوید
    باسلام
    چند وقتی هست وقتی دستور لاین یا دایره ویا میخوام مختصات بزنم نمیشه یعنی بغل اون اشاره گر کادری باز نمیشه که بخوام عدد وارد کنم.قبلا بود ولی الان نیست
    ممنون میشم کمکم کنید

    ممنون
    سلام مهندس
    اتوکد 2010 چندین سال بر روی کامپیتورم که سیستم عامل آن xp بود نصب  بود و فو نتها را به هم نمی ریخت.
    از وقتی که ویندوز 7 64 بیتی رو نصب کرده و اتوکد 2010 64 بیتی را نصب کردم فایل کد را که باز می نمایم فونتها را کشیده تر می کند و نیاز به جابجایی دارد علت این جابجا شدن فونت های چیست
    مرسی عالی بود دستور pickfirst
    سهلام  چرا وقتی تو اتوکد خط میکشم جای خط فقد یه نقطه اول خط میمونه و خط مشخص نمیشه مگر اینکه اون قسمت رو کلا با کلید راست یا چپ بگیرم
    پاسخ:
    درود بر شما 

    رنگها رو چک کنید .

    لایه ها رو چک کنید 
    سلام
    من چند وقته از کد 2017 استفاده میکنم مشکلی که باهاش دارم خطوط زاویه دار و مورب که زاویش کمه رو صاف نشون میده و وقتی تو کدهای ورژن پایینتر نگاه میکنم دیده میشه کجیه خطوط و این خطای کارمو برده بالا
    کسی میدونه باید چکار کنم
    گزینه ای نداره که بزنم و درست بشه؟
    پاسخ:
    درود بر شما .

    re رو در خط فرمان تایپ کنید و اینتر رو بزنید مشکل نمایش خطوط مخصوصا منحنی ها حل میشه . 
    سلام
    یه فایل کد برام ایمیل شده که متاسفانه بعد از اینکه یازش می کنم هیچکدوم از اسامی آکس ها و لاینها رو نشون نمی ده. تمام لایه ها رو هم باز کردم ولی متاسفانه باز هم حروف و علامتهای اخصاری که برا نامگذاری آکس ها و لاینها بکار رفته نشون داده نمیشه
    با سلام 
    اتوکد 2015 رو نصب کردم ولی هر فرمانی رو اجرا مکنم دستور copyfild اجرا میش . چه باید بکنم؟\
  • سوده طالع
  • سلام، نمی دونم چرا عکس وارد اتوکد میکنم و سیو میکنم وقتی دوباره باز میکنم هیچ عکسی تو فایل نیس!!  مشکل از کجاست؟ لطفا راهنمایی کنید

    سلام 
    اقا من مشکلم اینه که یه ارمی ( ارم شرکت ) را توی یه نقسه اینسرت کردم
    فرمتش عکسه ولی وقتی برای کسی میفرستم دیگه دیده نمیشه و جاش سفید دیده میشه ایا راهی هست که بشه این مشکل رو حل کرد ؟
    اقا از همه واین سایت خوب تشکر میکنم سلامت باشین همیشه
    پاسخ:
    درود بر شما 
    با عنایت به اینکه فایل اتوکد تهیه شده شما لینک تصاویر درج شده در نقشه رو از آدرس درایوهای شما می خونه این مشکل در سایر سیستم ها به دلیل پیدا نکردن مسیر تصویر پیش میاد. 

    با سلام
     اولش تشکر کنم از وقتی که میذارین واقعا ممنون
    صفحه کلید من فرمانf8  رو انجام نمیده ولی همه ی فرمانهای دیگه رو انجام میده مشکل چیه؟
    پاسخ:
    درود بر شما 

    از فرمان Ortho استفاده کنید و اینتر بزنید حالا حالت خاموش یا روشن بودن رو انتخاب کنید.

    بدرود. 
    بجای فرمان f8 کلمه میانبری هس که استفاده کنیم؟
    پاسخ:
    درود بر شما 

    از فرمان Ortho استفاده کنید و اینتر بزنید حالا حالت خاموش یا روشن بودن رو انتخاب کنید.

    بدرود. 
  • محمد بابایی
  • سلام مهندس جان واقعا ممنونم خیلی بزرگواری
    با سلام
    یک فایلی در اتوکد 2018 کار شده و با ورژن 2000 ذخیرخ شده. من توی کد 2017 دارم باهاش کار میکنم میخوام دستور select similar بزنم اخطار میده که با ورژن جدیدتر کار شده و دستور اجرا نمیشه.
    آیا راه حلی داره؟
    سلام..در سیویل 2016 چندتا فایل که با هم بازه در سمت چپ صفحه بالا نام فایلها نمی آید.. وباید از آیکون اتوکد سیویل در پائین بین فایلها جابجا شد که کار راسخت کرده...برای رفع آن چه بایدکرد؟
    بسیار عالی
    با تشکر
    سلام ، من میخوام یه فایل برداشت شده با جی پی اس که به فرمت dfx تبدیل کردم تو برنامه اتوکد به همراه نمایش مختصات utm  و نشان دادن زوایای نقاط ببینم لطفا راهنمایی کنید 

    سلام دوستان 
    در بعضی فایل ها نمی تونم از دستور filet استفاده کنم قبول نمی کنه چکار باید کرد؟
    با سلام چرا وقتی ap میزنم فونت انخاب میکنم پیغام خطا میده؟؟
    باسلامو خسته نباشید...من یه فایل دارم بااینکه فونت کاتب هم نصب ولی اون فایل رو نمیخونه مشکل رو چطور حل کنم؟ممنون میشم راهنماییم کنین
    واقعا ممنون خیلی وقت بود نمیدونستم چیکار کنم الان درست شد اتوکدم
    سلام:
    من قبلا من وقتی میخاستم فایل جدید تو اتوکد باز کنم فقط پنجره باز می شد اما الان تو پایین صفحه هم (taskbar)چیه ، اونجا هم میاره و شلوغش میکنه .ممنون میشم راهنمایی کنید
    سلام. من فایل اتوکدم به حالت read onlyدر اومده و نمیتونم چیزی داخلش اضافه و کم کنم و میزنه فایلprotectedشده.
    لطفا راهنمایی کنید...تشکر 
    سلام 
    من  civil 2014  دارم و   export to cad برای ورژن ۲۰۱۴ از کار افتاده 
    لطفا جهت فعال سازی راهنمایی کنید 
    ممنون 
    اقااا دمتون گرم //
    واقعا مشکل رو مخی بوود
    تشکر فراوان

    سلام
    من اتوکدم ٢٠١٥ هستش همه منوهاش حذف شده و هر کاری کردم برنگشت حتی -toolbar  رو تو نوار تایپ کردم ولی اصلا چیزی اجرا نشد
    فونت کاتب هم نصب کردم ولی گزینه load application رو اصلا تو اتوکد پیدا نکردم
    ممنون میشم کمکم کنین
  • فروش سنگ آنتیک
  • سلام.خیلی عالی بود.ممنون جناب مهندس

    سلام زمان کپی کردن نقشه در اتوکد بسیار طولانی شده حداقل کوچکترین ایتم 10 دقیقه طول میکشه علتش چی میتونه باشه؟؟؟

     

    سلام
    مساله ای که برای من پیش اومده اینکه وقتی میخوام تو اتوکد 2018 تیریم کنم ،اتوکد هنگ مینه؟
    با عرض سلام و خسته نباشید 
    مدتی هست که وقتی میخوام از دستور area استفاده کنم روی نشانگر موس علامت سوال میاد و مساحت نمیتونه

    با سلام خدمت دوستان عزیز-پیغام drawing file is not valid بیچارم کرده مشکل رویژن هم نیست تست کردم-کسی نظری نداره در این مورد؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
    با سلام برای فرمان های اتوکد مشکل دارم قبلاً با تایپ یم یا دو حرف اول دستور ، آن دستور اجرا می شد اما الان باید کل دستور را تایپ کنم یا از کشوی بازشونده آن انتخاب کنم
    میشه برای این مشکل راه حلی بدین
    ممنون می شم
    سلام خسته نباشید
    وقتی فرمانی اجرا میکنم یا هر فرمانی دیگه  مثلا دستور hatch
    وقتی h میزنم مستقیم فرمان اجرا نمیشه و حرف h اول میاد و پایین h فرمان اصلی هستش 
    از دوستان میدونن که مشکل چی هست؟

    ممنون
    با سلام امروز یه مشکلی برام پیش اومد
    در صفحه اتوکد دستورات را بعد از انتخاب اجرا میکردم و الان باید اول دستورات را تایپ کنم بعد کلیک راست تا اجرا بشه . مهمتر برای text ها که دبل کلیک میکردم میتونستم تایپ شده ها رو عوض کنم ........... به نظرتون چه مشکلی پیش اومده ؟
    دستم اشتباها به چی خورده و جه جوری حل میشه؟

    سلام
    سپاسگزارم.مفید بود
    سلام من با مشکلی مواجه شدم نظرات شما دوستان مشکل گشا خواهد بود
    وقتی فایل کد را ذخیره میکنم با فرمت dwg ذخیره نمیشود بلکه با فرمت tmp ذخیره می شوند لطفا راهنمایی بفرمایین با تشکر

    آقا سپاسگزارم ...خیلی کمک کردید

    سلام کسی هست بدونه چطوری میشه با استفاده از کلید شیفت وسط بین دوتا خط رو پیداکرد؟ ممنون

    چند روز پیش اتوکدم رو 2018 کردم.اوایل مشکلی نداش ولی الان باز میشه ولی اصن موس روی صفحه تکان نمیخوره یعنی هییچ کاری نمیکنه و کلا روی هیچ دستوری نمیره . خاهش میکنم کمکم کنین
    سلام ببخشید وقتی دستور array را اجرا می کنم پنجره محاوره ای آن باز نمیشه ممنون میشم کمک کنید. 
    سلام ببخشید وقتی دستور array را اجرا می کنم پنجره محاوره ای آن باز نمیشه ممنون میشم کمک کنید..؟ 
    سلام بنده اتوکد 2013نصب کردم خطای رجیستری مده چیکارکنم؟
    تشکر از سایت خوبتون
    دوستان هنگام انتقال فایل از اتوکد به رویت همچین اخطاری میاد چکار کنم

    Warning None of the created elements are visible in Floor Plan: Level 1 View.You may want to check the active view, its Parameters, and Visibility settings, as well as any Plan Regions and their settings.

    سلام من تازه کارم و اتو کد 2018 رو نصب کردم 1مستطیل رو میکشم وقتی از روی کیبورد کلم dio رو برای دایمنشن تایپ میکنم برای اندازه گذاری عدد رو که میدم بعد از اتمام اینتر رو که میزنم به جای اندازه دادن  ضلع رو offset میکنه نمیدونم چیکار کنم ؟
    سلام.وقت بخیر.
    من اتوکد 2016 رو که باز میکنم یهو هنگ میکنه و فایل رو به من نشون نمیده وقبلا وقتی یک فایلی رو باز میکردم ازش یه فایل backup میگرفت ولی الان ی هفتس که دوتا فایل با پسوند DWL و DWL2 میده.
    برای همه ی فایل ها همینجوریه...در صورتی که تا هفته ی پیش درست بود ولی الان هیچی باز نمیشه 
    سلام دوستان
    بنده مشکلی در اتوکد 2017 دارم که حسابی کلافم کرده.
    هر دفعه که کلیک میزنم یک علامت + ظاهر میشود.
    دستور blipmode را هم نمیشناسد!!!
    ممنون میشم راهنمایی کنید. 
    ممنون دوست خوبم
    مشکلم حل شد
    ممنونتم
    سلام 
    من یدونه hatch از ی فایل آوردم تو فایل خودم از اون موقعه ن میتونم خودشو پاک کنم یا تغییر بدم ن یه سری از بلاک هام..
    پاسخ:
    درود بر شما
    بعد از انتخاب فایل آن را اکسپلود کنید.ببینید درست نمیشه
    سلام موقع نصب برنامه من هر کاری میکنم فایل 64 بیتی رو بازنمیکنه
    سلام لطفا کمک کنید.....تمام هاشور های فایل اتوکدم به هم ریختن (از باندری خودشون زدن بیرون...) و قاطی شدن ....چکار باید کرد ؟؟؟؟چرا این اتفاق افتاده؟
    سلام خدا خیرتون بده منم این مشکلو داشتم که با راهنمایتون درست شد.مرسی
    سلام لطفا میشه در موارد زیر کمکم کنید 
    1- فارسی نویسی در کد 2018
    2- چند وقته کرسر را هنگام اجرای دستورات کد به صورت تکرار و خطوط زیاد و عدم کنترل صحیح صفحه نمایش میبینم هرکاری کردم متاسفانه خلاص نشدم  و کار کردن سخت شده است.
    سپاس
  • علیرضا کربلایی
  • سلام لطفا راهنمایی فرمایید. سپاس
    1- فارسی نوشتن در کد 2018 قبلا با کاتب راحت بود ولی الآن با text چطوری کار کنم
    2- یک مشکل در برنامه کدم پیش آمده ، در موقع اجرای هر دستور با انتخاب اولین عملکرد کرسر به طور متوالی و پیوسته خطوط متصل بهم را ایجاد می کندکه فضای صفحه کار قابل کار نیست تا اینکه از دستور خارج شویم .نمیدانم چه کلیدی را اشتباه زده ام و یا برنامه دچار مشکل شده 
    سلام. یه مشکلی پیش اومده واسه من اینکه وقتی نشانگر موس رو روی خطوط و اشکال میبرم هایلایت نمیشن و نمیشه مرز اشکال رو تشخیص داد. چطوری میشه حلش کرد؟؟
    سلام دوستان یک مشکل خیلی عجیب برام پیش اومده دکمه CTRL در اتوکد من کار نمیکنه مثلا میخوام نقشه ای رو به نقشه دیگه انتقال بدم CTRL+C و بعد CTRL+V کار نمیکنه ممشکل از کجاست خیلی گشتم چیزی پیدا نکردم
    سلام وقت بخیر 
    من بعضی از فایلهای اتوکد رو که کار میکنم و موقع پرینت گرفتن که میشه در دستور پلات و بخش plot styles ها فقط فایلهای stb  رو نمایش میده و فایلهای ctb رو نمایش نمیده در حالی که در پوشه plot style ها فایلهای ctb  هم موجود هستند
    یعنی اون فایل فرمت ctb رو نمایش نمیده ولی فایل دیگه ای که باز میکنم هست 
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    سلام وقت بخیر
    چرا بعضی از فایل های کد در فایل دیگر کپی پیست نمیشوند؟
  • سعید حسینی عماد
  • ممنون از راهنماییتون مشکلم برطرف شد

     

    سلام وقت بخیر . من وقتی save میکنم در اتوکد این پیام میاد

    an error occurred during save we recommend  that you run recover on the drawing

    و save نمیشه لطفا برا حذفش کمک کنین ممنون

    من فایل dwg را به dxf تبدیل میکنم و بعد صفحه را میبندم.وقتی فایل dxf را باز میکنم پیام invalid or incomplete dxf و "block "*A1977 میده.باید چکار کنم؟لطفا راهنمایی کنید

     

    سلام خسته نباشید ببخشید من امروز اتوکدو باز کردم دیدم رو نقشه یی که کشیده بودم خطوط مورب با تعداد بیش حدی رسم شده و هرکار میکنم پاک نمیشه کلا فایل های ذخیره شدم رو هم انجوری کرده میشه لطفا کمک کنید

     

    پاسخ:
    درود بر شما وقت بخیر 
    به این پست مراجعه کنید. 

    ارور invalid grupe codeباسلام میشه راهنمایی کنین وقتی میخام تغییر فرمت بدم فایل اتوکدم رو این میاد

    با سلام

    فایلی رو که تا دیشب روش کار میکردم، امروز باز نمیشه و اتوکد پیام  file is not valid را نشون میده. لطفن دلیلش رو بفرمایید و راهنمایی کنید چطور این فایل رو باز کنم. سپاس

    سپاس تز سایت خوبتون به نتیجه گرفتم

    فایلم باز نمیشه.بکابشم پیدا نمیکنم.مینویسه(drawing file is not valid).

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">